3. 3. 2020

Fenomenální výsledky Mattoni 1873 za rok 2019

Mattoni 1873, lídr středoevropského trhu s nealkoholickými nápoji, zaznamenal další průlomový rok ve své historii. Skupina zvýšila příjmy o 77 % na 15,5 mld. Kč a EBITDA vzrostla o 74 %. V roce 2019 také Mattoni 1873 prostřednictvím společného podniku s PepsiCo získala srbského lídra na trhu minerálních vod a nealkoholických nápojů, společnost Knjaz Miloš.


Středoevropská skupina se sídlem v ČR loni vyrobila více než 1,6 miliardy lahví a rok 2019 pro ni byl již pátým rekordním rokem v řadě. Fenomenálních výsledků skupina dosáhla díky organickému růstu a akvizicím ve střední a jihovýchodní Evropě.

„Uplynulý rok byl pro nás opět rokem mimořádným. Potvrdili jsme náš závazek
k dlouhodobému růstu a odpovědnému chování v každodenním podnikání. Těší mne to už proto, že jsme loni přijali novou identitu, jež propojuje minulost a tradici s budoucností,”
shrnuje Alessandro Pasquale, generální ředitel Mattoni 1873.

Akvizice Knjaz Miloš společně s PepsiCo

V srpnu 2019 Mattoni 1873 získala prostřednictvím společného podniku s PepsiCo srbského lídra na trhu minerálních vod a nealkoholických nápojů. Nový člen rodiny Mattoni 1873
je skvělým doplněním portfolia – především v segmentu minerálních vod a energetických nápojů – s jedním výrobním závodem a více než 600 zaměstnanci. Skupina tak nyní čítá
3 350 zaměstnanců. Historie firmy Knjaz Miloš sahá až do roku 1811 a její minerální vody patří v Srbsku k národním pokladům.

„V současnosti jsme lídrem trhu nealkoholických nápojů ve střední Evropě a naší strategií je dosáhnout stejné pozice i v Evropě jihovýchodní,“ dodává Pasquale.

Úspěšné operace v zahraničí i vedoucí pozice v regionech

Mattoni 1873 je v současné době přítomna v osmi zemích a provozuje továrny v pěti z nich. V Rakousku je Mattoni 1873 (Waldquelle) dvojkou v segmentu přírodních minerálních vod
a na třetí příčce v ochucených vodách. Na Slovensku drží skupina také pozici dvojky na trhu přírodních minerálních vod a přímo značka Magnesia je zde nejprodávanější minerální vodou. V Bulharsku odkoupila Mattoni 1873 v roce 2017 společnost Quadrant Beverages. V Maďarsku je skupina lídrem na trhu přírodních minerálních vod prostřednictvím společnosti Szentkirályi Hungary.

Udržitelné podnikání a cirkulární ekonomika

Jako lídr trhu si Mattoni 1873 uvědomuje svou odpovědnost a usiluje o udržitelné podnikání prostřednictvím cirkulární ekonomiky. Proto v ČR stála u zrodu iniciativy ZÁLOHUJME, jejíž studie prokázaly výhodnost zavedení zálohového systému na PET lahve a plechovky v ČR. Cílem systému je lokální uzavření koloběhu PETu, umožnění recyklace do nových lahví, a tím i zvýšení udržitelnosti celého nápojového odvětví zavedením principů cirkulární ekonomiky.

Kontakt pro média

Andrea Brožová, PR manažer
Mattoni 1873 a.s.
Telefon: 721 150 737
E-mail: andrea.brozova@mattoni.cz

Tisková zpráva ve formátu PDF