14. 7. 2015

Skupina KMV potvrzuje svou pozici lídra na českém trhu

Karlovarské minerální vody, největší výrobce přírodních minerálních a pramenitých vod v České republice a ve střední Evropě, svými výsledky za první čtvrtletí roku 2015 potvrdily svou vůdčí pozici v oblasti prodeje nealkoholických nápojů v ČR.


„Objemy prodejů za první čtvrtletí jsou dobré a ještě nezačala hlavní sezóna, pro kterou navíc v ČR uvádíme několik novinek. Podle nás se začíná reálně ukazovat, 


že spotřebitelé vyhledávají produkty, které prospívají jejich zdraví. To platí nejen u nás v České republice, ale i v celosvětovém měřítku. Agentura Canadean uvedla, 


že letos se na světě poprvé prodá více balené vody než sycených nápojů*“, říká generální ředitel KMV Alessandro Pasquale.

Za první čtvrtletí roku 2015 dosáhla celá skupina KMV obratu 1,18 mld. Kč, což je ve srovnání se stejným obdobím loňského roku nárůst o 9 %.

„Data agentury Nielsen potvrzují, že vedle oblasti prodeje minerálních a pramenitých vod si skupina KMV udržuje v ČR vedoucí pozici také v rámci celého sektoru nealkoholických nápojů**, kde za posledních 12 měsíců (duben 2014 - březen 2015) na maloobchodním trhu potravin a smíšeného zboží dosáhla objemový tržní podíl 29,0 %,“ říká Veronika Jeřábková, Senior konzultant ze společnosti Nielsen.

Na Slovensku si skupina KMV drží druhou pozici na místním trhu balených minerálních vod.

V Rakousku je skupina KMV dvojkou v sektoru přírodních minerálních vod a na třetí pozici v přírodních ochucených minerálních vodách.

Dalšími významnými exportními zeměmi jsou například Polsko, Německo, ale také USA nebo Spojené arabské emiráty.

Začátkem letošního roku skupina KMV rozšířila své evropské působení odkoupením dvou nejvýznamnějších nápojářských firem v Maďarsku (Kékkúti Ásványvíz 
a Szentkirályi Ásványvíz), čímž vznikl největší výrobce balených minerálních 
 a pramenitých vod a nápojů ve střední Evropě.

„Předpokládáme, že letos celá evropská skupina KMV vyrobí a prodá miliardu litrů balených vod a nealkoholických nápojů a obrat dosáhne 6,3 miliardy korun,“ uzavírá Alessandro Pasquale.

*Prodej do konce letošního roku stoupne na 238 miliard litrů vody a sycených nápojů na 227 miliard litrů. Tyto predikce agentury na výzkum trhu Canadean publikovaly Financial Times začátkem května.

* * nealkoholické nápoje = minerální a pramenité vody, ovocné džusy, sycené nápoje, ledové čaje a sirupy

O Karlovarských minerálních vodách

Karlovarské minerální vody, a.s. jsou největším výrobcem minerálních a pramenitých vod v České republice a ve střední Evropě. Vedle tradiční minerální vody Mattoni vyrábí pramenitou vodu Aquila 


a minerální vodu Magnesia. Společnost byla založena karlovarským rodákem Heinrichem Mattonim v roce 1873. Současnou podobu získaly Karlovarské minerální vody v 90. letech díky výrazným investicím nových majitelů, italské rodiny Pasquale. KMV v současné době vyváží své produkty do více než 20 zemí světa. Profesionální přístup KMV i jejích zaměstnanců k otázce kvality produktů byl ohodnocen celou řadou ocenění. Společnost se významně podílí na kulturním, sportovním a společenském životě v České republice. Podporuje také projekty spojené s ochranou přírody a otázkou ekologie. KMV jsou členem Národní sítě Global Compact ČR, která sdružuje firmy a organizace zapojené do UN Global Compact - největší světové iniciativy společenské odpovědnosti a udržitelného podnikání pod záštitou OSN.

Kontakt pro média

Pavel Novák, mediální zástupce KMV
 Telefon: (+420) 724 012 604


E-mail: pavel.novak@amic.cz

Tisková zpráva ve formátu PDF